Evidencija radnog vremena

Evidencija radnog vremena u interesu je kako zaposlenika tako i poslodavca. Sustav evidencije radnog vremena svojim učinkom indirektno unapređuje racionalizaciju i organizaciju rada te pospješuje ukupnu produktivnost i učinkovitost.

Sustav radi na način da se prate vremena prijave i odjave djelatnika te na osnovu unaprijed definiranih pravila radi obračun radnih sati. Ovisno o zahtjevima klijenta moguće je definirati različita radna vremena za različite grupe zaposlenika. Na primjer, ako recepcija radi 24 sata dnevno i zaposlenici rade u smjenama, za njih će se definirati smjenski rad. Za zaposlenike u uredima koji rade od 8 do 16 sati će se definirati fiksni rad.

Unutar radnih vremena moguće je definirati intervale koji označavaju zasebna vremena unutar samog radnog vremena, npr. pauzu, izlazak radi poslovnog ili privatnog razloga, itd.

Neke od prednosti evidencije radnog vremena:

  • trenutan obračun prekovremenih sati
  • smanjenje troškova vođenjem ručne evidencije
  • smanjenje kašnjenja djelatnika
  • optimizacija i olakšano planiranje poslovnih procesa
  • kontrola odsutnosti djelatnika
  • smanjenje administracije

Komponente sustava za kontrolu radnog vremena

Terminali za radno vrijeme
Obično se koriste RFID terminali za identifikaciju putem kartica ili biometrijski terminali za identifikaciju putem otiska prsta. Primjer RFID terminala i terminala sa ugrađenim čitačem otiska prsta:

Napajači/komunikacijski pretvornici
Uređaji koji napajaju terminale za radno vrijeme. Najčešće komuniciraju sa terminalima putem serijske RS-485 komunikacije te pretvaraju serijsku komunikaciju u TCP/IP, omogućujući komunikaciju terminala sa softverom. Primjer napajača za jedan terminal i napajača za do četiri terminala:

Softver
Koristi se za upravljanje sustavom za kontrolu radnog vremena - dodavanje ili brisanje korisnika, definiranje vremenskih intervala, izradu izvještaja o radnom vremenu... Ovako izgleda početni prozor Jantar Codeks TA aplikacije za radno vrijeme, kojoj klijenti pristupaju kroz web sučelje:

Način rada sustava

Način rada sustava kontrole pristupa je jednostavan. Na ulazu u firmu instalira se terminal za radno vrijeme preko kojeg će se zaposlenici prijavljivati kada dođu ili odu s posla. Terminal je povezan sa napajačem/komunikacijskim pretvornikom, koji je povezan na LAN i proslijeđuje informacije do računala na kojem je instaliran softver za evidenciju radnog vremena. Nakon što osoba prinese svoju ID karticu ili otisak prsta, terminal šalje informaciju o osobi preko napajača/pretvornika do softvera, koji bilježi tu informaciju u bazi.

Sljedeća slika grafički prikazuje proces:

 

NAPOMENA
Evidencija radnog vremena najčešće se veže uz sustav kontrole pristupa zbog istog načina identifikacije (npr. kartice) kao i zbog načina rasporeda kontrolnih točaka (prolaza).

 

Za više informacija o sustavima za evidenciju radnog vremena obratite nam se na broj telefona 01 3873 555 ili pošaljite upit putem kontakt forme.